tuina-massage.jpg

Tuina / massage

Tuina

Tuina is een massagevorm die al meer dan 2000 jaar in China wordt gebruikt als therapie. Het draait om het herstellen van een uitgebalanceerde en vrije stroom van energie in je lichaam (qi).

De massage bestaat uit handgrepen waarbij met de handpalm, vingers, kneukels, vuist en elleboog wordt gewerkt op de huid, spieren, pezen en gelaat. Daarnaast zijn er zachte manipulaties van de gewrichten.

Relaxerende massage

Harmoniserende en relaxerende massage kan zacht en/of harder uitgevoerd worden, naargelang de wensen van de persoon.

De massages worden gegeven met warme oliën, eventueel met toevoeging van etherische oliën, rekening houdend met mogelijke allergische reacties.

Sportmassage

Dit gaat over diepgaande strijktechnieken om melkzuur te helpen elimineren, en over andere handgrepen die de musculatuur opwarmen of ontspannen.

Indien nodig kan dit gecombineerd worden met endermologie of roptrotherapie om letsels te verzorgen.

Een greep uit de aandoeningen:

• schouderproblemen, rug- en nekklachten, tenniselleboog, sportletsels

• hoofdpijn, migraine, stress, sinusitis, abdominale klachten, bronchitis, reumatische klachten

• hyperventilatie

• slapeloosheid

• CVS

• fibromyalgie

Nuttige info

Deze behandelingen worden gegeven door Elvira.

Tarief

Het tarief voor een behandeling die alleen massage omvat bedraagt €35 per 30 minuten, €70 per uur en €100 voor 1,5 uur.

Voor een lichaamsmassage of gelaatsmassage van 30 minuten heeft u geen recht op terugbetaling van uw ziekteverzekering behalve in het geval van verworven of congenitaal lymfoedeem of voor patiënten wier gezondheidstoestand geen actieve deelname toelaat of als een onderdeel van een andere actieve kinesitherapeutische behandeling.